Przepisy Unii Europejskiej zostały niedawno bardzo zaostrzone, jeżeli już chodzi o emisję spalin, a tym samym emisję gazów cieplarnianych. Wszystkie pojazdy, jakie poruszają się po terenie Unii Europejskiej powinny spełniać odpowiednie normy. W przypadku pojazdów zasilanych olejem napędowym, czyli tak zwaną ropą, bardzo ważną rolę odgrywają filtry DPF.
Regeneracja DPF jest istotna nie tylko i wyłącznie dla eksploatacji pojazdu i związanych z tym kosztów, niemniej jednak także dla środowiska. Filtr DPF to inaczej filtr cząstek stałych. Taki filtr wyłapuje i wypala cząstki stałe z paliwa, co powoduje, że do atmosfery przedostaje się mniej zanieczyszczeń. Jeżeli już ten filtr nie funkcjonuje właściwie, samochód nie spełnia wymaganych prawem norm podobnie działają filtry FAP. Wypalanie filtrów FAP normalnie następuje w czasie eksploatacji auta, niemniej jednak kiedy auta z filtrami cząstek stałych nie robią dużych tas, filtry cząstek stałych nie mają sposobności wypalić zanieczyszczeń, dlatego że silniki samochodów nie osiągają odpowiednio wysokiej temperatury. Żeby filtr zadziałał odpowiednio, silnik musi się intensywnie rozgrzać. Nie może tego osiągnąć, kiedy jeździmy wkoło komina. Stąd też samochody napędzane olejem opałowym napędowym są polecane głównie dla osób, które pokonują bardzo długie dystanse. Takie filtry nie nadają się dla użytkowników samochodów jeżdżących na krótkich trasach, na przykład do pracy tylko kilka kilometrów. W takim przypadku znacznie lepiej zdecydować się na zakup pojazdu zasilanego benzyną albo gazem.
Sprawdź również informacje na stronie: filtr cząstek stałych.