Najczęściej pozyskiwanie klientów zleca się zewnętrznej firmie, która projektuje masę połączeń telefonicznych i w ten sposób zdobywa dane klientów, którzy są zainteresowani konkretnymi usługami. Lead to jeszcze nie sprzedaż, ale odpowiedni początek. Fachowcy mówią, że przekucie 10% leadów na transakcje sprzedażowe to duż o, dlatego warto zainwestować we współpracę z konkretnym call center, którego pracownicy pozyskają odpowiednio dużo leadów. Za współpracę z zewnętrzą firmą powinieneś zapłacić. Ceny za pozyskiwanie leadów są bardzo różnorakie. Nie masz także żadnej pewności jak bardzo zainteresowani są ludzie, do których kontakt otrzymałeś. Jak mówią praktycy, znakomita większość z nich nie skorzysta z oferty, ale pozyskiwanie leadów to i tak skuteczny sposób na generowanie dystrybucji. Zwykle za jednego leada powinieneś zapłacić między 20 a nawet 350 zł. Na cenę wpływ ma kilka czynników, kluczowym jest produkt, który oferujesz. O ile to coś, co łatwo się sprzedaje, leady będą tanie. W przypadku towarów luksusowych jeden lead kosztuje znacznie więcej.
Więcej informacji na stronie: jak zwiększyć sprzedaż.