Chcąc wykreować wizerunek przedsiębiorstwa, pamiętajmy, że niezwykle przydatnym narzędziem do tego celu są broszury reklamowe. Etap ich przygotowania ma niebagatelny wpływ na wzrost rezultatów sprzedażowych oraz znajomość marki.
Charakter i ton broszur w każdym przypadku musi być fachowy.
Pragnąc osiągnąć zamierzone cele, trzeba ów proces zainicjować odpowiednią prezentacją własnej działalności. Wszystkie elementy składowe, czyli tekst, zdjęcia , a oprócz tego grafika muszą współgrać z wizją i filozofią przedsiębiorstwa. Mając ten fakt na uwadze dobrze, jest tworzenie broszury zlecić fachowcom. Za sprawą ich działań i zastosowaniu odpowiednich praktyk uda się zintensyfikować siłę przekazu. Wielkość broszury jest zależna od naszych potrzeb i tym samym można zdecydować się na format A5 bądź A4. Na prawdę dużo ważniejszą kwestią jest użycie najwyższej jakości papieru. Do tego broszura powinna zawierać większe ilości białych przestrzeni, ciemną czcionkę i wyraźny druk. Dopilnowanie tego sprawi, że przygotowana broszura będzie „radować oko” , a oprócz tego nakłoni czytelnika do zapoznania się z jej treścią. Bardzo istotną rolę odgrywa także układ tekstu. Tym samym nie zaleca się tworzenia długich akapitów i ich ilość ograniczyć do maksymalnie 2–5 na stronę. Szata graficzna musi współgrać z tekstem i nie wolno jej nadużywać. Nie niełatwo o taką pokusę, bo obraz ma dużą siłę oddziaływania. Trzeba jednak pamiętać, że ogół musi zbudować harmonijny koncept. Nie ma co wstawiać do broszury tabelek i wykresów, gdyż nie wywołują one oczekiwanych wyników. Stąd też nie chcąc zniechęcić albo znudzić odbiorę, zaleca się poprzestać ewentualnie na jednym takim elemencie na egzemplarzu.
Samo zbudowanie broszury dla firm to dopiero pewien odcinek, ponieważ trzeba jeszcze je dostarczyć swoim, potencjalnym odbiorcom. Jest to ważne, gdyż częstokroć różnorakie instytucje wydają wiele pieniędzy na ich przygotowanie, a kompletnie pomijają ich dystrybucję.
Polecana strona: http://www.whiteart.pl/materialy-reklamowe